Contribuţia companiilor la dezvoltarea societăţii. Exemplul Telekom Romania

Contribuţia companiilor la dezvoltarea societăţii. Exemplul Telekom Romania

De-a lungul timpului companiile au dezvoltat diferite strategii de responsabilitate corporativă, în scopul de a-şi desfăşura afacerea într-un mod responsabil, de a susţine comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, dar şi pentru aşi crea oportunităţi de creştere a afacerii.

Telekom Romania s-a aliniat cu strategiile responsabilităţii corporative ale grupurilor OTE si DT, construind proiecte în domenii cheie precum societate, protecţia mediului, angajaţi şi piaţă.

În cadrul pilonului de susţinere socială a Telekom Romania, în perioada 2014-2016 au fost sponsorizate proiecte în valoare de aproape 1,3 milioane de euro, cu peste 835.000 de beneficiari. Dintre acestia, 13.569 de beneficiari au fost instruiţi în competenţe digitale foarte utile în societatea contemporană. În aceşti trei ani, au fost derulate şi 58 de proiecte de voluntariat care au antrenat peste 3.000 de participări voluntare din cadrul angajaţilor şi famiilor lor, totalizând aproape 32.000 de ore de voluntariat. Mai mult, în ultimii 7 ani peste 1.000 de angajaţi Telekom Romania s-au implicat activ în campanii de donare de sânge.

Teimplici.ro pentru oraşe şi comunitaţi durabile

Corporatismul civic este termenul care descrie platforma online Teimplici.ro dezvoltată de Telekom Romania, care facilitează comunicarea şi colaborarea între companie, mediul ONG şi comunităţi. Dezvoltată în 2014 în urma unui sondaj de opinie a publicului larg cu privire la direcţiile prioritare pentru dezvoltarea societăţii, utilizatorii au votat teme prioritare precum educaţie, sănătate, mediu, inovaţie, dezvoltare şi protecţie socială, dar şi arii concrete de intervenţie asociate acestora. În a doua fază a proiectului membrii comunităţilor au putut propune proiecte de impact, iar cele eligibile au intrat într-un concurs, în urma cărora câştigătorii au obţinut sponsorizări substanţiale.

În primele trei ediţii al concursului Teimplici s-au înscris 437 proiecte, dintre care au fost desemnate câştigătoare 30 de proiecte. Dintre acestea, 20 de proiecte au fost deja implementate cu succes cu un număr de 38.335 de beneficiari, alte 10 urmând a fi implementate pe parcursul anului 2017.

„În primele ediţii ne-am propus să identificăm parteneri de investiţii ONG-uri din România care promovează tehnologiile informatice şi de comunicaţii în beneficiul comunităţilor, prin proiecte în domeniile sănătate, educaţie, mediu, inovaţie, dezvoltare şi protecţie socială. Ne dorim ca programul Teimplici să atragă tot mai multe organizaţii dornice să găsească soluţii creative la probleme reale. În acest sens, Telekom Romania a alocat și în 2016 fonduri de până la 70.000 de euro pentru susținerea proiectelor în cadrul platformei Teimplici”, ne declară Ruxandra Vodă, Director Comunicare grupul de companii Telekom Romania.

Nivelul sponsorizărilor alocate pe parcursul celor trei ediţii ale concursului Teimplici.ro este de 210.000 euro, sume destinate investiţiilor directe în comunitate.

La cea mai recentă ediţie a concursului Teimplici.ro, în 2016, fiecare organizaţie non-guvernamentală, în colaborare cu cel puţin o altă organizaţie eligibilă, a putut înscrie pe platforma Teimplici.ro maxim trei proiecte, în oricare din cele şase domenii din concurs, respectând tema ediţiei – Parteneriate inteligente pentru comunitate. Printre criteriile de eligibilitate a proiectelor s-au numărat capacitatea de a genera rezultate sustenabile şi măsurabile, contribuţia ONG-ului să fie de minimum 20% din valoarea întregului proiect, iar suma solicitată pe proiect să fie de maximum 7.000 euro.

Proiectele susţinute prin platforma Teimplici.ro includ pe parcursul anilor o platformă digitală de şcoală pentru copii cu dificultăţi de învăţare, precum şi copii cu ADHD, autism, depresie, sindrom DOWN, crearea unui laborator de informatică cu acces la internet, unde învaţă 140 de copii, programe de consiliere în carieră şi programe de internship pentru tineri, un micro-site de donaţii, un soft de realitate virtuală pentru acomodarea cu mediul şcolar a copiilor cu autism, programe de monitorizare a faunei sălbatice si multe altele.

Implicarea în comunitate prin acțiuni de protecţia mediului

Telekom Romania se implică şi în proiecte de parteneriat care urmăresc ecologizări, plantări de vegetaţie pentru neutralizarea amprentei de carbon a companiei. Asociația MaiMultVerde este printre primele instituții partenere ale acestei inițiative, care a realizat aplicatia Green Living – 365 de moduri în care poți avea un stil de viață sustenabil, oferind utilizatorilor sugestii de acțiuni concrete prin care aceștia pot contribui la adoptarea unui stil de viață verde sustenabil.

Telekom Romania susține de peste 7 ani programe de împădurire derulate împreună cu ONG-uri active în proiecte de mediu. Din 2009 și până în prezent, peste 900 de angajați și voluntari Telekom Romania au plantat 50.500 de puieți, pe 8 hectare, în cadrul acțiunilor de împădurire derulate împreună cu Asociațiile MaiMultVerde și ViitorPlus.

În concluzie, precum în cazul Telekom Romania, contribuţia companiilor la dezvoltarea societăţii poate fi extrem de diversificată pentru că şi nevoile cărora această contribuţie le răspunde sunt şi ele la fel de variate.

De ce este importantă responsabilitatea corporativă şi proiectele de investiţii în comunitate? Dintr-un motiv foarte simplu şi extrem de logic: deoarece contribuie la dezvoltarea societăţii per ansamblu, fie pe partea de social, de mediu sau pe partea economică, iar beneficiile se întorc către toţi membrii societăţii, în mod direct sau mai indirect, inclusiv către companiile care fac acest tip de investiţii.

După cum spuneam, există numeroase metode de a susţine comunitatea în care trăim, multiple cauze de promovat şi categorii de beneficiari de ajutat. Implicarea în bunul mers al societăţii ar trebui să existe în strategia oricărei companii, indiferent de mărimea acesteia.

Lasă un răspuns